onsdag 7 april 2010

oj oj oj så trött jag är...

Jobbade kväll i går på praktiken. Sista dagen med min handledare sen har jag en annan nu i 3 dagar. Det var väldigt lugnt i gårkväll och jag somnade i skaplig tid när jag kom hem. Man är ganska uppe i varv precis när man kommer hem, men sen somnar man som en klubbad säl. Jag blev dock väckt vid 03 av att en liten Noel står vid min sida av sängen och stirrar på mig och vill att jag ska lämna plats för honom. Så det var bara att gå och lägga sig i Idas säng. Men den är så sjuuukt skön och så är det väldigt skönt att slippa trängas med någon i sängen för i vår dubbelsäng ligger båda barnen på min sida.

Men jag var sjukt trött i morse när klockan ringde vid 06. Jag skulle snooza i 10 minuter, men 06.05 fick jag stiga upp då jag insåg att jag gjorde mig själv en otjänst om jag skulle somna om. Så det var bara att stiga upp och klä på sig och bege sig till praktiken. Det har gått kanon i dag med min andra handledare och tiden har verkligen sprungit i väg. I morgon jobbar jag 14-21.30 och sen fredag 07-15 sen är praktiken över vilket känns väldigt skönt för det betyder 2 veckor kvar i skolan sen e jag klar undersköterska. SKÖNT!

I dag efter jag hämtat barnen på dagis vid 15.30 var vi ute och cyklade en sväng. Jag gick och barnen cyklade. De älskar verkligen att cykla. Ida behöver träna lite mer på att komma i väg och på att bromsa med sin nya cykel så kan vi snart cykla till dagis.

Nu kommer Johan hem närsomhelst. Vi ska grilla tänkte vi. MUMS.

Ta hand om er!

//Elin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade

Om mig

Mitt foto
25 år, tvåbarnsmamma, gift sedan aug-08, bor i villa med min make och våra 2 underbara barn Ida och Noel. Min önskan är att tids nog få en trea, men min make och jag vill olika. Är färdig USKA i april 2010.